Arrangeret af kobenhavn.venstre.dk

Absalon Hotel

Helgolandsgade 15, 1653 København V

21. august 2024 kl. 16:00 - 21. august 2024 kl. 18:00

I anledning af udgivelsen af beskæftigelses- og integrationsborgmester Jens-Kristian Lütkens bog "Det store samfund og den lille stat" holdes der reception på Absalon Hotel ved hovedbanegården.
Forlaget skriver om bogen:
"Historien om hvordan Danmark tabte fællesskabet og hvordan det kan vindes tilbage.
Da støvet havde lagt sig efter folketingsvalget i november 2022, stod det klart, at det havde været en katastrofe for store dele af det borgerlige Danmark. For Venstre-manden Jens-Kristian Lütken stod det også klart, at det i høj grad skyldes, at det borgerligt liberale Danmark har ladet sig lulle ind i fortællingen om nødvendighedens politik og forestillingen om politik som en krisestyring, hvor altings mål er mere velfærd og mere stat.
Der er ifølge Jens-Kristian Lütken brug for en ny vækkelse, hvor det borgerlige Danmark atter besinder sig på de folkelige og forpligtende fællesskaber – folkeskolen, højskolebevægelsen, frivilligt arbejde, andelsbevægelsen – som man udsprang af, men som man med tiden overlod til venstrefløjen.
Politik skal atter politiseres, så man kan se forskel. Gennem en række nedslag og eksempler fra eget arbejde og erfaring som borgmester i København viser Jens-Kristian Lütken, hvordan en borgerlig liberal politik kan vise nye veje inden for eksempelvis skolepolitikken, socialpolitikken og beskæftigelsespolitikken og argumenterer for, at mere stat langt fra er svaret på de mange udfordringer, som trænger sig på i det danske velfærdssamfund"

Kom med til bogreceptionen, få et par gode timer i godt liberalt selskab - og gå glad hjem med dit eget signerede eksemplar!